Formål med Proceduren:
Med den nuværende organisering vil fagekspertisen til de fleste hjælpemidler være hos Hjælpemiddeldepotet, Sundhed & Omsorg og en mindre del i Kommunikation & Hjælpemidler Sundhed & Omsorg.
Udbud & Indkøb vil gennemgå høringsmaterialet for de(t) udpegede medlemmer fra Handicaprådet, således at vedkommende på en rimelig overkommelig måde får indblik i materialet, og høring med handicaprådsperspektiv kan finde sted.
Det samlede forløb er følgende:
Handicaprådet skal på forhånd udpege et eller to faste medlemmer fra Handicaprådet til på vegne af Handicaprådet at varetage høringerne.
Udbud & Indkøb henvender sig til Handicaprådets udpegede medlem(mer) med høringsmateriale. Handicaprådets repræsentant kan uddelegere opgaven til andre brugerrepræsentanter med indblik i området.
Udbud & Indkøb gennemgår høringsmaterialet for de(n) udpegede fra Handicaprådet, således at vedkommende på en rimelig overkommelig måde kan få indblik i materialet, så høring med handicaprådsperspektiv kan finde sted.
Udbud & Indkøb sender orienteringspunkt til sekretæren for Handicaprådet, indeholdende høringssvaret fra de udpegede brugerrepræsentanter.
Materialet vil blive fremlagt til orientering på førstkommende møde i handicaprådet.