Esbjerg Kommunes bypyloner kan primært benyttes af organisationer, der har base i Esbjerg Kommune og markedsfører større events og arrangementer, der foregår i Esbjerg Kommune, eller annoncerer med information og kampagner, der er væsentlig for mange af Esbjerg Kommunes borgere.
Bypylonerne kan også benyttes af organisationer, der ikke har base i Esbjerg Kommune, hvis indholdet lever op til ovenstående krav.
Samarbejde med Fanø Kommune
Esbjerg og Fanø Kommuner arbejder tæt sammen på en række områder, og derfor er det naturligt, at Fanø Kommune også har mulighed for at annoncere på Esbjerg Kommunes bypylon på Dokvej ved Fanølinjen, hvor borgere fra begge kommuner færdes.
I Esbjerg Kommune prioriterer vi annoncer, der sætter fokus på store events, oplevelser og kultur, der bakker op om markedsføringen af vores fælles område som et godt sted at leve og bo.
Der skal være tale om begivenheder, som har offentlig adgang og henvender sig til mange mennesker. Foruden Fanø Kommunes egne borgere, skal de være relevante for borgerne i Esbjerg.
Information til Fanø Kommunes borgere alene kan ikke annonceres på bypylonen.
Ved arrangementer, der er relevante for hele Esbjerg Kommunes borgere, kan det vurderes, om de øvrige bypyloner fordelt i Esbjerg, Ribe og Bramming kan benyttes.
Bypylonerne har plads til otte annoncer ad gangen, og annoncer med geografisk afsæt i Esbjerg Kommune har førsteprioritet, mens annoncer med geografisk afsæt i Fanø Kommune kan komme i spil, når der er ledig kapacitet inden for grænsen på otte annoncer.
Annoncering fra Fanø Kommune følger de øvrige retningslinjer for bypylonerne, som er beskrevet her på siden.