Til byrådssekretariatet
Jeg søger hermed temaindsigt i henhold til offentlighedsloven i alle poster og vederlag for medlemmer af byrådet. Det gælder også eksterne poster, hvor byrådet udpeger eller indstiller.
Jeg ønsker oplyst, hvem der har haft posterne i denne byrådsperiode og udviklingen i vederlag i perioden fra kommunalvalget i 2017, herunder hvem der fastsætter vederlag.
Det kan for eksempel ske i form af konstitueringsnotatet efter kommunalvalget i 2017 og den efterfølgende vedtagelse i byrådet med oversigt over fordelingen af poster.
Jeg vil desuden anmode om link til offentliggørelsen på kommunens hjemmeside af byrådets vederlag og kopi af de sider i denne kommunalvalgsperiode, der ikke længere ligger på hjemmesiden.
Jeg vil ligeledes meget gerne have tilsendt oplæg til konstitueringsnotatet om de poster, der kan fordeles ved kommunalvalg 2021, så snart dette notat er udarbejdet, formentlig en gang efter sommerferien.
Findes data i en struktureret form i for eksempel et regneark, vil jeg meget gerne se det.
Jeg har sendt tilsvarende ansøgninger til Skanderborg og Aarhus kommune før jul og benyttet dialogen med disse to kommuner til at rette denne ansøgning til, før jeg nu sender den til de øvrige 96 kommuner.
Jeg håber, at det har gjort ansøgningen præcis og let at behandle. Er der nogen forhold, der giver anledning til tvivl, vil jeg meget gerne på forhånd i dialog om, hvordan I behandler anmodningen.
Aktindsigten er led i et projekt i samarbejde med TV2 og dermed med henblik på udgivelse i et massemedie.
Mvh
Redaktør Nils Mulvad, Kaas & Mulvad