Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Digital post og NemSMS

Alle over 15 år får post fra det offentlige i den digitale postkasse, så dine data bliver behandlet sikkert. Du kan bede om at få en sms, så du altid opdager, når der er post til dig. Desuden kan du tilmelde dig en sms-løsning, så du bliver mindet om aftaler på fx sygehuset. 

Digital post

Du bruger din digitale postkasse til at modtage post fra offentlige myndigheder – fx fra din kommune, men også fra andre offentlige myndigheder.

Hvor kan jeg læse min digitale post?

Du har én postkasse til post fra offentlige myndigheder – det er den, vi kalder Digital Post. Men du kan læse, besvare og reagere på din Digital Post via flere forskellige platforme. Du kan naturligvis frit vælge, hvilke platforme, du vil benytte.

Som borger har du adgang til din Digital Post fra offentlige myndigheder på følgende fire platforme:

  • borger.dk
  • Digital Post-appen
  • e-Boks
  • mit.dk

Brug for hjælp?

Ved at følge dette link, kan du se flere hjælpe guides til hvordan du benytter Digital Post.

Logo for Digital Post
Husk dine aftaler med NemSMS

Du kan få en sms, så du bliver mindet om dine aftaler med det offentlige, når du for eksempel har fået en tid til behandling. Du skal bare registrere dit mobilnummer, når du er logget på borger.dk under Indstillinger. 

Bemærk, at du ikke automatisk er tilmeldt NemSMS, selvom du får sms’er, når du modtager digital post.

Læs mere om NemSMS her

Dine muligheder med digital post

Mere om NemSMS