Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Genaktivér dit MitID

Efter en opdatering af sikkerheden med MitID er det blevet en udfordring, hvis du glemmer dit brugernavn, din adgangskode til MitID eller hvis du har mistet din telefon eller din MitID-app.

Det er en rigtig god ide at have to identifikationsmidler, som kan benyttes til MitID.

Du opfordres til at oprette MitID-appen på flere enheder. Det kan fx være en telefon og en tablet, men du kan også have både en MitID-app og en kodeviser.

Du kan bestille en ekstra app eller en kodeviser ved at logge på med MitID på www.mitid.dk

Glemt brugernavn

Hent brugernavnet igen ved at logge på med MitID på www.mitid.dk

Glemt pinkode

Har du glemt din pinkode til MitID-app, kan du kontakte MitID-support på telefon 33980010 og få nulstillet pinkoden

Du skal have dit pas eller kørekort klar og svare på cpr-spørgsmål.

Mistet telefon eller MitID-app

Har du mistet din app eller telefon, kan du få oprettet en ny app med hjælp af ID-funktionaliteten i MitID-appen på en andens telefon.

Du skal have dansk, grønlandsk eller færøsk pas.

Hvis du har en en kodeviser, kan du også aktivere en ny app med den.

Læs hvordan du får en ny aktiveringskode

Esbjerg Kommunes administration holder lukket mellem jul og nytår.

Hjælp i Borgerservice

Hvis du ikke har et aktivt MitID ID-middel eller et gyldigt dansk, grønlandsk eller færøsk pas, skal du møde fysisk frem i Borgerservice.

Hos Borgerservice kan du få udleveret en aktiveringskode til MitID app. Du skal identificere dig med gyldig legitimation for at Borgerservice kan udlevere aktiveringskoden. Husk at bestille tid i Borgerservice, inden du møder op.