Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

MitID

MitID styrker sikkerheden, når du færdes på nettet.

Esbjerg Kommunes administration holder lukket mellem jul og nytår.

MitID

Du kan bruge MitID til alt det, som du plejer at bruge NemID til fx:

  • Læse Digital Post fra det offentlige
  • Logge ind i din netbank
  • Kontakt til kommunen

De fleste kan selv oprette MitID på www.mitid.dk med et nyere pas og mobiltelefon.

Kan du ikke selv oprette MitID kan du få hjælp i Borgerservice. Du kan bestille en tid via Esbjerg.dk/Tid eller ved at ringe til os på 7616 1616.

 

Sådan kan du selv få MitID op at køre

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du få hjælp

Har du brug for hjælp, kan du altid kontakte din bank. De står klar til at hjælpe dig.

Alternativt kan du gå på MitID.dk eller kontakte MitID support:

Telefonnummer 33 98 00 10

Mandag-fredag: 08:00-20:00
Weekend/helligdage: 10:00-16:00

Bed familie eller venner om hjælp

Du kan også bede om hjælp hos nogen, du stoler på. Det kan være et familiemedlem eller en god ven.

Bare husk, at du ikke må dele:

  • Dine koder
  • Din MitIDkodeviser, -kodeoplæser eller-app
  • Dit bruger-ID–undtagen med supporten, hvis du selv kontakter den.

Pas på svindlere

Du vil aldrig blive ringet op eller få en mail i din almindelige mail-indbakke

Der er allerede nogle, der forsøger at svindle sig til dine MitID oplysninger. Vær derfor yderst forsigtig med ikke at dele oplysningerne med nogen.

Udlever aldrig dine koder, bruger-ID eller MitIDkodeviser til andre. Du får besked i din netbank eller e-Boks, når det er din tur til at skifte fra NemID til MitID.

Husk, at du aldrig vil blive ringet op af nogen omkring MitID. Du vil udelukkende få alle breve via din bank eller e-Boks.

Døgnåben hjælp

Er du i tvivl om dine MitID oplysninger er faldet i de forkerte hænder, så kan du altid ringe til MitIDs hotline på telefonnummer 33 98 00 98.