Forord
I Esbjerg Kommune tegner Vision 2025 retningen for de kommende års velfærd og vækst. Vision 2025 er den løftestang, der skal skabe udvikling og bakke op om det gode liv for borgerne i Esbjerg Kommune.
Vi vil bygge oven på det allerede stærke medborgerskab ved at skabe de bedste rammer for samskabelse. Vi vil involvere borgerne i beslutningsprocesserne, ligesom vi også lægger vægt på, at alle kommunens ansatte er trygge ved at bruge deres ytringsfrihed og deltage i den offentlige debat.
Vi ønsker et ligeværdigt samarbejde, hvor alle bidrager, fordi det styrker fællesskabet, giver mening og skaber stolthed for den enkelte. Vi tager godt imod danske og internationale nye borgere, der skal have mulighed for at falde godt til og blive en del af fællesskabet.
Det skal vores kommunikation være med til at understøtte. En målrettet kommunikation, som sætter borgeren i centrum og lægger op til en åben og ligeværdig dialog og samarbejde, er en forudsætning for at gøre vores vision til virkelighed. Derfor har vi lavet denne kommunikationspolitik. Her er beskrevet de mål og værdier, som kendetegner vores kommunikation med både medarbejdere, brugere og borgere.
Esbjerg Kommunes kommunikationspolitik gælder for alle afdelinger og kontraktstyrede enheder i Esbjerg Kommune.
Politikken blev vedtaget af byrådet i Esbjerg Kommune den 21. januar 2013 og er opdateret november 2019.