Jobcenter Esbjerg er en dynamisk organisation, der hele tiden er i udvikling. Vores indsats skal virke i forhold til at bringe borgere i beskæftigelse og yde professionel service overfor Esbjerg Kommunes virksomheder.
Jobafklaring som helhed beskæftiger sig især med indsatsen i forhold til borgere på sygedagpenge, i jobafklaringsforløb, på revalidering, visiteret til fleksjob eller i ressourceforløb.
Der søges en synlig sektionsleder, der har blik for faglig udvikling, har sans for detaljerne i lovgivningen og har lyst til at prøve nye tilgange af og være med til at sætte Jobafklaring på Danmarkskortet.
Vi vægter det psykiske arbejdsmiljø højt og har en uformel omgangstone.
Arbejds- og ansvarsområde
Som sektionsleder indgår du i ledergruppen, der ud over en kontorchef består af 5 sektionsledere. Det ledelsesmæssige fællesskab er i fokus og er kendetegnet ved nysgerrighed og todelt ledelse.
Sektionslederne har både fagligt og personale ansvar for eget område og refererer til kontorchefen.
Du bliver leder for en sektion med 25 medarbejdere, hvis kerneopgave er at bringe borgere på sygedagpenge tilbage til beskæftigelse eller uddannelse. Der er tale om flere faggrupper, der omfatter jobkonsulenter, fysioterapeut, psykolog samt beskæftigelsesrådgivere, der varetager myndighedsopgaven.
Dine opgaver vil overordnet bestå i:
- Såvel personale som faglig ledelse og udvikling
- Kvalitetssikring og kvalitetsudvikling af den faglige indsats
- Tilrettelæggelse, optimering og vedligeholdelse af arbejdsgange i Schultz
- Ansvar for implementering af lovændringer og organisationsændringer
- Udvikling og vedligeholdelse af skabeloner og andre redskaber til sagsarbejdet
- Sagssparring, på gruppe- og individniveau
- Kontakt til samarbejdspartnere og interessenter
Vi forventer, at du har:
- Relevant faglig uddannelse og erfaring med ledelse
- Kendskab til og erfaring med beskæftigelsesområdet – gerne med sygedagpengeområdet
- Overblik og kan bevare dette i en uforudsigelig og travl hverdag
- Gode evner i forhold til administrativt arbejde og formidling – både mundtligt og skriftligt
- Evner til at se og udvikle beskæftigelsesrettede muligheder
- Har en anerkendende, åben og udadvendt ledelsesstil, der kan inspirere på tværs af faggrupperne
- En resultatorienteret og synlig ledelsesstil
Til gengæld tilbyder vi:
- Mulighed for at lede og udvikle en engageret personalegruppe
- Et job med gode udviklingsmuligheder i en stor organisation
- Gode muligheder for at præge opgaveløsningen
- Et job som er kendetegnet ved stor spændvidde og ansvar
- Gode muligheder for kompetenceudvikling
- Et ledelseskollegialt fællesskab, der er præget af fleksibilitet og samarbejdsvilje
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med ansættelse hurtigst muligt.
I Jobcenter Esbjerg har vi muligheden for at vælge mellem en 4 eller 5 dages arbejdsuge. Vælger du 4 dage, har du fri om fredagen. Dog indgår du i et rul for at dække fredagsvagten på én adresse i jobcentret. Der er desuden mulighed for hjemmearbejde.
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Birgit Bang på 7616 5692 for yderligere oplysninger.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.
Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.
Ansøgningsfrist er den 14. februar 2025
Første ansættelsessamtale forventes afholdt i uge 9.
Anden samtale forventes afholdt i uge 11.
Inden anden samtale vil der blive gennemført en personlighedstest.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, CV, samt relevant dokumentation