Indskrivning:
Når en borger indskrives, så afholdes en indskrivningssamtale. Denne tager udgangspunkt i at borgeren selv italesætter de særlige sociale problemer, som pågældende står i.
Esbjerg kommune sender en underretning til handlekommunen senest 3 hverdage efter indflytning.
Boligsøgning:
Når en Esbjerg borger bliver indskrevet på et kommunalt § 110 tilbud, bistår tilbuddet borger med at blive meldt ind i relevant boligforening indenfor den første uge. Det betyder at de allerede er boligsøgende indenfor den første uge i den kommune, hvor de ønsker at bosætte sig.
Personalet og borgeren følger løbende op på de boligtilbud, som borgeren modtager.
Når en borger tilbydes en bolig, der ligger indenfor dennes økonomiske råderum, assisterer personalet med at søge enkeltydelser til indskudslån, etablering og første måneds husleje, hvis dette er relevant.
Medicinhåndtering:
Personalet, der er uddannet i medicinhåndtering, tilbyder at håndtere og udlevere medicin for borgerne.
Generel støtte til aftaler med samarbejdspartnere:
Personalet yder støtte til borgerne, så de formår at overholde deres aftaler med samarbejdspartnere rundt om i byen. Det kan være til Social Tandpleje, aftaler med banker, lægeaftaler, psykiatri etc.
Udflytning:
Botilbuddet yder støtte/flyttehjælp til borgeren ved etablering i egen bolig.