Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Hjemme-hos konsulent til Hjemme-hos Teamet

2 Hjemme-hos konsulenter til Hjemme-hos afdelingen

Har du lyst til at arbejde med området for udsatte børn, unge og deres familier? Så har vi 2 spændende stillinger, som Hjemme-hos konsulent i Familiecentrets Hjemme-hos afdeling. Stillingerne er med tiltrædelse 1. oktober 2023, eller snarest muligt. Der er tale om en tidsbegrænset ansættelse på 1 år, men med henblik på fastansættelse.
                                                                                                      
I Hjemme-Hos arbejder vi med familier, der har behov for pædagogisk, praktisk og/eller kompenserende støtte i hjemmet. Målgruppen er overordnet hele familien, men med særlig fokus på børnenes (0-18 år) udvikling og trivsel.
Støtten i hjemmet skal sikre, at forældrene bedst muligt er medvirkende til at sikre barnets udvikling og trivsel, og hensigten er på sigt, at forældrene skal blive i stand til selv at organisere hverdagen og kunne udfylde forældrerollen. Indsatsen tilrettelægges med udgangspunkt i familiens baggrund, ressourcer og vanskeligheder og i samarbejde med myndighed. Indsatsen kan iværksættes over kortere eller længere tid og kan tilpasses i perioder, alt efter barnet og familiens behov.

Hjemme-Hos teamet er organiseret i Familiecentret og har et tæt samarbejde med Familiecentrets øvrige tilbud. Der er pt. 35 ansatte i Hjemme-hos afdelingen. 


Hjemme-Hos arbejdet vil bl.a. omfatte: 

  • Praktisk støtte og vejledning.
  • Støtte til familien med fokus på børnenes trivsel og udvikling.
  • Planlægning og udførelse af støtte til familierne for at opnå ændringer i deres indbyrdes relationer.
  • Tæt tværfagligt samarbejde med relevante samarbejdspartnere.
  • Koordinerende funktion i nogle af sagerne.
  • Deltagelse i statusmøder og udfærdigelse af skriftligt materiale.
  • Udarbejdelse af indsatsplaner for støtten.
  • Diverse interne møder

Stillingen indebærer arbejde på forskudte tidspunkter, så du skal være klar til at arbejde såvel tidlig morgen, eftermiddag og aften som weekend hvis nødvendigt.
 
Kørekort er nødvendigt.
 
Vi søger en kollega, der brænder for arbejdet med fokus på udsatte børns/familiers trivsel. Du skal kunne lide udfordringen i at arbejde med børn og familier, der måske lever anderledes end dig selv. Du skal kunne guide, støtte og udøve kompenserende handlinger, med respekt for barnet og dets familie.
Vi sætter pris på, at du engagerer dig i arbejdet med familierne, med god indsigt og fornemmelse for egne og andres grænser. Samtidig udviser du vilje og evne til at reflektere over effekten af din indsats, hos de børn og familier du arbejder med.

I Hjemme-hos teamet, dyrker vi det gode arbejdsmiljø og kulturen imellem os. Vi kan tilbyde dig et afvekslende og udviklende job, i samarbejde med kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer.


Kvalifikationer:
  • Du er uddannet pædagog, socialrådgiver eller lignende.
  • Du har erfaring med familiearbejde eller lignende.
  • Du brænder for at arbejde med en udsat målgruppe.
  • Du har erfaring med relations arbejde
  • Du er loyal, konstruktiv og har samarbejdsevner.
  • Du har indlevelsesevne og situationsfornemmelse.
  • Du er engageret og åben overfor nye tiltag.
  • Du kan arbejde selvstændigt og samtidig være en del af et teamsamarbejde.
  • Du er fleksibel med hensyn til arbejdsopgaver og arbejdstider.
  • Du er god til at formulere dig skriftligt.
  • Du er indstillet på at reflektere over egen praksis.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst inden for det forebyggende og dagbehandlende område indgået mellem BUPL/SL og KL.
 
Ved ansættelse i stillingen vil straffeattest og børneattest blive indhentet.

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

Går du videre efter ansættelsessamtale, kan der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, der bliver indhentet en reference.
 
Yderligere oplysninger kan indhentes hos tilbudsleder Martin Boyschau, tlf. 21 34 97 82 / mail mb13@esbjergkommune.dk eller fagkoordinator Martin Oksbjerg,  tlf. 23 34 92 23 / mail moks@esbjergkommune.dk

Ansøgningsfrist
7. august 2024
 
Samtalerne forventes afholdt 14.august 2024 og/eller 15. august 2024
 
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst, og vedhæft din ansøgning, CV samt relevant dokumentation


 

Fakta

Arbejdstid

Fuldtid

Ansættelsesvilkår

Midlertidig ansættelse

Ansøgningsfrist

07-08-2024 23:59

Tiltrædelse

1. oktober 2023

Kontaktperson

Martin Boyschau / Martin Oksbjerg
Telefon 21 34 97 82 / 23 34 92 23