Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Ledelseskonsulent til Børn & Kulturs sekretariat

Ledelseskonsulent til Børn & Kulturs sekretariat

Søger du et job, hvor dine akademiske generalistkompetencer kan komme i spil? Trives du med at opsøge, omsætte og formidle viden? Er du energisk og falder det naturligt for dig at være proaktiv? Ønsker du at arbejde selvstændigt, og føler du dig godt tilpas i rollen som projektleder? Så er jobbet som ledelseskonsulent i Børn & Kulturs sekretariat noget for dig.  
 
Hvilke opgaver kan vi tilbyde?
Som ledelseskonsulent i Børn & Kulturs sekretariat får du et alsidigt job med stor indflydelse på egne opgaver og udformningen af disse. Stillingen forudsætter, at du er nysgerrig, og forstår at sætte ind netop der, hvor det tilfører organisationen værdi. Således er du god til at tage initiativ og arbejde selvstændigt inden for de givne rammer.

Du er en vigtig brik ift. at skabe sammenhænge og understøtte organisationens udvikling på flere niveauer både ift. det politiske niveau, chefgruppen samt lederne i driften. Sammen med dine 9 erfarne konsulentkollegaer dækker I tilsammen opgaver i hele Børn & Kultur.

Dine opgaver vil bl.a. være:

  • Sagsfremstillinger til politisk niveau
  • Notater
  • Beslutningsoplæg
  • Præsentationer (oplæg)
  • Vidensindsamling
  • Evalueringer 
  • Analyser og kortlægning 
  • Projektledelse
Du vil komme til at arbejde tværgående inden for de forskellige områder i Børn & Kultur, men en række af dine opgaver vil relatere sig til kulturområdet.

Dine kompetencer: 
Du besidder stærke grundlæggende akademiske kompetencer og har en relevant universitetsuddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.pol. eller lignende. Endvidere er det en fordel, hvis du har erfaring fra en centralt placeret funktion i en politisk styret organisation. Kendskab til forvaltningsområdet vil ligeledes være en fordel. 
 
Vigtigst er det, at du: 
  • Er analytisk stærk  
  • Er proaktiv og opsøgende på viden  
  • Energisk, initiativrig og nysgerrig 
  • Er grundig, systematisk, struktureret og kvalitetsbevidst 
  • Er lyttende og har gode samarbejdsevner 
  • Kommunikerer godt i skrift og tale
  • Trives med at arbejde selvstændigt  
  • Er god til at fornemme organisationens behov 
 
Vi tilbyder: 
  • Et spændende job med høj grad af selvstændighed 
  • Varierede og udfordrende opgaver 
  • Et godt arbejdsmiljø præget af en ordentlig og uformel tone 
  • Flekstidsordning og hybridarbejde 
  • Muligheder for relevante kurser. 
 
Hvem er vi?
Din faste base bliver i sekretariatets konsulentteam, som består af 10 medarbejdere. Teamet ledes af sekretariatschefen.

Sekretariatet i Børn & Kultur er beliggende på rådhuset i Esbjerg og består af ca. 45 hjælpsomme og dedikerede medarbejdere.

Sekretariatet er en tværgående stabsfunktion for områderne Skole, Børn & Pædagogik samt Kultur. Sekretariatet betjener desuden to fagudvalg; Børn & Skole samt Kultur & Fritid. Sekretariatets overordnede ledelse varetages af sekretariatschef Anne Skræp.

Løn- og ansættelsesvilkår: 
Ansættelsen er på 37 timer om ugen.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende aftale/overenskomst.   
 
Stillingen er med ansættelse pr. 1. oktober 2024 eller snarest derefter. 

Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen. 
 
Vil du vide mere?
Er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Anne Skræp på mobil: 23 84 87 67 eller mail anskr@esbjerg.dk

Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres, og børneattest vil blive indhentet. 
 
Ansøgningsfrist: 
8. august 2024. 
 
Samtaler: 
Første samtale forventes afholdt d. 12. august 2024, og anden samtale forventes afholdt d. 20. august 2024.  
 
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.

Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst, og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation.
 

Fakta

Arbejdstid

Fuldtid

Ansættelsesvilkår

Fastansættelse

Ansøgningsfrist

08-08-2024 23:59

Tiltrædelse

1. oktober 2024

Kontaktperson

Sekretariatschef Anne Skræp
Telefon 23 84 87 67